Aan mij de schone taak om een dedicated marketingteam voor Tiger & Sealskin samen op te stellen en deze op korte termijn de gewenste output te laten leveren met een zo breed mogelijke synergie tussen Nederland en België.
Aan mij de schone taak om een dedicated marketingteam voor Tiger & Sealskin samen op te stellen en deze op korte termijn de gewenste output te laten leveren met een zo breed mogelijke synergie tussen Nederland en België.
Bouw een nieuwe marketingafdeling en zorg dat deze ingebed wordt binnen de organisatie. Tiger en Sealskin zijn beide de onbetwiste marktleider. De een op gebied van badkamer en toiletaccessoires in de doe-het-zelf markt en de ander als leverancier van douchecabines bij de sanitairvakspeciaalzaken als Baderie, Sanidrome etc.
Tiger en Sealskin waren twee autonoom opererende bedrijven, waar de marketingactiviteiten per land verdeeld werden onder de afdeling sales, communicatie en product management. Aan mij de schone taak om een dedicated marketingteam voor Tiger & Sealskin samen op te stellen en deze op korte termijn de gewenste output te laten leveren met een zo breed mogelijke synergie tussen Nederland en België.
Resultaat is dat de marketingafdeling veel pro-actiever en creatiever de markt bewerkt. De eerste focus ligt daarbij om onze directe klant, de retailer, duidelijk te maken dat het bedrijven zijn die niet alleen producten leveren, maar juist onderscheidend zijn op gebied van service, innovativiteit, zekerheid en betrouwbaarheid. Facetten die van groot belang om de strijd met de private labels in het doe-het-zelf bereik aan te gaan.
Volgende stap is om richting de consument deze boodschap ook te gaan verkondigen. De eerste kick-off was in November 2016 met de campagne “Heeft u het mooiste toilet van Nederland? Groot succes met participatie van de key-accounts en een super bereik (7,2 mio views) en engagement (400 deelnemers).
In België hebben we in April 2017 voor de eerste keer een pop-up store gebouwd centraal in het land. Gedurende twee weken zijn de klanten uitgenodigd om de nieuwe proposite en innovaties gepresenteerd te krijgen. Gebleken is dat dit het betere alternatief van de Batibouw was…..en voordeliger.
Een bouwmaterialenhandelaar. Dat is toch een dozenschuiver die bank mag spelen voor de leveranciers? Kom maar eens van dat stigma af en laat de doelgroep zien wat de rol van een bouwmaterialenhandelaar echt moet zijn.
Siemplus heeft al meer dan 20 jaar ervaring bij toonaangevende bedrijven in de Industrie, Bouw, Doe-het-zelf en Sanitairmarkt.