Mosa is absoluut marktleider in de keramische tegelmarkt in Nederland. De positie in de consumentenmarkt staat echter onder druk en het aanbod sluit niet aan bij de wensen van de huidige consument. Tijd voor verandering!
Als verantwoordelijke voor het project is er een totaal nieuwe propositie ontstaan. Niet alleen vier nieuwe collecties, maar een nieuw concept dat aansluit bij de consumenten die hun badkamer of woonvloer renoveren en consumenten die een nieuwbouwwoning hebben gekocht en gestuurd worden naar een showroom om tegels uit te zoeken. Ook betonlook en houtlook tegels zijn hier een onderdeel van. Het nieuwe concept sluit ook aan bij de wensen en werkwijze van de showrooms en ontwikkelende aannemers.
Een dergelijk nieuw concept vraagt ook om een nieuwe naam; Motto by Mosa. De customer journey van Motto by Mosa leidt er toe om potentiële klanten met een voorkeur voor tegel richting één van de geselecteerde showrooms te wijzen. Hiervoor is er een ontsloten methode ontwikkeld, die leidt van een badkamer en woonvloer configurator online met een eenvoudige koppeling naar de configurator op Point-of-Sale.
Hulp nodig?Remeha houdt zich al flink wat jaren bezig met de productie van topklassement duurzame oplossingen. Ze zijn voornamelijk bekend van de CV-ketels, waarin ze marktleider zijn. Maar aangezien we zo meteen allemaal in een gasloos wonen, zal ook Remeha moeten veranderen. Vandaar dat Remeha ook drie complete series warmtepompen introduceert. Maar dit is een heel nieuw speelveld, waar Remeha nog geen positie heeft, maar wel meer dan 80 aanbieders zijn. De opdracht was dan ook om deze belangrijke introductie te begeleiden.
Siemplus heeft al meer dan 20 jaar ervaring bij toonaangevende bedrijven in de Industrie, Bouw, Doe-het-zelf en Sanitairmarkt.