Remeha houdt zich al flink wat jaren bezig met de productie van topklassement duurzame oplossingen. Ze zijn voornamelijk bekend van de CV-ketels, waarin ze marktleider zijn. Maar aangezien we zo meteen allemaal in een gasloos wonen, zal ook Remeha moeten veranderen. Vandaar dat Remeha ook drie complete series warmtepompen introduceert. Maar dit is een heel nieuw speelveld, waar Remeha nog geen positie heeft, maar wel meer dan 80 aanbieders zijn. De opdracht was dan ook om deze belangrijke introductie te begeleiden.
INTRODUCTIE
De grootste uitdaging is om de kracht en bekendheid van het merk Remeha te gebruiken, maar wel van CV-ketel merk naar een producent van duurzame oplossingen. Alle stakeholders moet bereikt worden met deze boodschap, maar hierin moeten ook keuzes gemaakt worden en beginnen bij de belangrijkste twee. Dit zijn de voorschrijvers en de installateur. Op dit moment vinden de meeste warmtepompen de weg naar de consument via de nieuwbouwprojecten. Een consument heeft hier geen stem in en zul je dus de voorschrijver moeten bewerken. Echter, de installateur zal de installatie moeten kunnen doen en hij zal de komende tijd ook leidend zijn om de vragen te beantwoorden van klanten die hun CV-ketel moeten vervangen. Het is dus zaak om de bekende Remeha Installateur fan te maken van de warmtepomp oplossingen.
Ik heb een plan gemaakt en uitgerold waarbij op basis van een customer journey de belangrijkste touchpoints zijn bepaald. Hierbij was het belangrijkst dat de sales managers van Remeha goed uitgerust zijn met alle online en offline middelen om de voorschrijver / projectontwikkelaar te bewerken. De installateur, die een certificaat nodig heeft om warmtepompen te mogen installeren, zal heel goed getraind moeten worden. Installateurs zijn merktrouw en ze moeten vol vertrouwen met de nieuwe warmtepompen kunnen werken.
Hulp nodig?Een bouwmaterialenhandelaar. Dat is toch een dozenschuiver die bank mag spelen voor de leveranciers? Kom maar eens van dat stigma af en laat de doelgroep zien wat de rol van een bouwmaterialenhandelaar echt moet zijn.
Mosa is absoluut marktleider in de keramische tegelmarkt in Nederland. De positie in de consumentenmarkt staat echter onder druk en het aanbod sluit niet aan bij de wensen van de huidige consument. Tijd voor verandering!
Siemplus heeft al meer dan 20 jaar ervaring bij toonaangevende bedrijven in de Industrie, Bouw, Doe-het-zelf en Sanitairmarkt.